Zmiana umowy telekomunikacyjnej przez telefon, czyli relacja art. 20 ustawy o prawach konsumenta i art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego

Zmiana umowy telekomunikacyjnej przez telefon, czyli relacja art. 20 ustawy o prawach konsumenta i art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego

Teoretycznie ustawa o prawach konsumenta uniemożliwiła zawarcie umowy z konsumentem przez telefon. Konieczne w tym wypadku jest skorzystanie dodatkowo chociażby z wiadomości mailowej. Okazuje się jednak, że w przypadku niektórych umów – w tym wypadku umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych sprawa może wyglądać nieco inaczej. Jest to jeden z przykładów braku spójności przepisów polskiego prawa.

3 najczęstsze błędy sprzedawców przy odstąpieniu od umowy przez konsumenta

3 najczęstsze błędy sprzedawców przy odstąpieniu od umowy przez konsumenta

Możliwość zwrotu towaru zakupionego przez Internet bez podania przyczyny to jedna ze znaczących różnic w porównaniu do zakupów w sklepach tradycyjnych. Odstąpienie od umowy jest co raz częściej stosowane przez konsumentów, szczególnie w branży odzieżowej i elektronicznej, w której sklepy internetowe nierzadko traktowane są jako wypożyczalnie. Dlatego nie dziwi fakt, że sprzedawcy internetowi starają się